اولین تمرین تکنیک های صحبت کردن: واضح و واضح صحبت کنید

اولین تکنیکی که برای گوینده رادیو توصیه می کنیم این است که سعی کنید واضح صحبت کنید. تا مخاطب منظور شما را بفهمد. برای این منظور از اطرافیان خود ایده بگیرید. در صحبت کردن همیشه می گویم یکی از مزایای خوب صحبت کردن این است که مردم به راحتی عمیق ترین احساسات خود را منتقل می کنند.

تمرین دوم تکنیک بیان: بلندتر صحبت کنید

در دوره Speech and Speaking، یکی از تمرین‌های Speaking که اغلب انجام می‌دهیم، خواندن با صدای بلند است. بسیاری از مردم از صدای پایین آنها ناراضی بودند و آرزو می کردند که ای کاش صدای آنها بلندتر بود. یکی از نشانه های افراد دارای عزت نفس بالا این است که صدایی واضح و بلند دارند. برای درک مشکل، بیایید با هم بررسی کنیم نشانه های غیرکلامی کمبود اعتماد به نفس در افراد چیست؟

آرام (کم صدای) سریعتر از استرس زیاد صحبت می کند

عدم تماس چشمی، راه رفتن سریع

این نشانه استرس و شک به خود است.

بنابراین یکی دیگر از تمرین های تلفظی که باید در نظر بگیرید این است که اگر آهسته صحبت می کنید، سعی کنید صدای خود را بالا ببرید و از زیر و بم های بالاتر استفاده کنید.

بنابراین اگر منظورم نتایج بلند صحبت کردن در برخی موارد است:

جلب توجه: وقتی متوجه شدید که مخاطب شما گم شده است، کافی است با صدای بلند صحبت کنید. در این صورت حتی اگر با حرف شما همخوانی نداشته باشند به حرف شما توجه خواهند کرد.

جلب اعتماد: یکی از مزایای سخنرانی این است که به شما کمک می کند اعتماد مردم را جلب کنید. فرض کنید می خواهم محصولم را به مخاطبان زیادی ارائه کنم. اگر با صدای آهسته صحبت کنم موثرتر است یا با اعتماد به نفس و بلند؟

تمرین تکنیک بیان سوم: حذف مکمل های کلامی

یکی از نکات اساسی در مبحث تمرین تکنیک اسپیکینگ این است که صدای خود را ضبط کنید و سپس بررسی کنید که آیا کلام (کلمه یا حرفی که زیاد تکرار می شود) گرفته اید یا خیر. آیا اغلب "آه" می گویید؟ همه این موارد را بررسی کنید. اضافات لفظی باعث می شود که مخاطب ناخودآگاه به جای کلمات شما روی حرف های شما تمرکز کند!

چهارمین کارکرد ارتباط: ریتم کلمات

بلندگوها، فراز و نشیب ها

به جای سرعت مورد نیاز متوقف می شود

این چهار پارامتر در ریتم دادن به کلمات بسیار موثر است.

سرعت صحبت کردن برای داشتن یک تکنیک بیان خوب بسیار مهم است. یکی از تمرین های فن بیان این است که یک دقیقه صحبت کنید و تعداد کلمات را در یک دقیقه بشمارید. اگر بین 130 تا 170 کلمه در دقیقه باشد مناسب است. سرعت صحبت نیز بر اساس مخاطبان متفاوت است. اگر افراد آهسته یا سریع صحبت می کنند، بهتر است طبق اصل همسان سازی با آنها هماهنگ شود.

نکته دیگر استفاده صحیح از مکث ها در حین صحبت است.

rawestana تاکیدی.

هنگامی که می خواهید بر کلمه یا مفهومی تاکید کنید، مکث کنید تا توجه را جلب کنید، سپس به سخنرانی خود ادامه دهید.

توقف ناگهانی:

زمانی که ناگهان توقف می کنید تا توجه مخاطب را جلب کنید.

فواصل تکمیلی:

برای ادامه جمله برای شنونده مکث وجود دارد.

بنابراین یکی از تمرین‌های فن بیان، انتخاب متن و چند برابر کردن اثربخشی کلام با مکث‌های مناسب هنگام صحبت است.

تمرین بیان پنجم: صداها در کلمات.

اگر نتوانیم احساسات خود را با کلمات بیان کنیم، در واقع روبات هستیم. کشور ما در گفتار و آداب فقیر است. معنی در کلمات نیست. در برنامه مفرح، تمرین لحن توسط مهمانان به خوبی انجام می شود. تمرینی که با هم در یکی از کلاس ها انجام دادیم این بود که شرکت کنندگان عبارت "دوستت دارم" را با لحن های مختلف بگویند تا از لحن افراد معانی مختلفی برداشت شود. گرفتن لحن صحیح مهم است زیرا ما در واقع حالات مختلفی را به بیان خود می آوریم. مثلا عصبانیت، شادی و ... که باعث تاثیرگذاری بیشتر حرف های ما می شود. برای بهبود این مهارت، باید با صدای بلند صحبت کنید و تمرین کنید تا پژواک صدا و لحن خود را کنترل کنید.

ششمین تکنیک گفتاری: تمرین های زبان

یکی از مهم ترین تمرینات زبان بدن، تمرینات آینه ای است. فرض کنید شما یک زبان دارید. افرادی که جذابیت گفتار برایشان اهمیت زیادی دارد، باید در مقابل آینه تمرین کنند تا برای حضور در صحنه آماده شوند.

نکته ای که اغلب در کلاس های سخنرانی عمومی به آن اشاره می کنم این است که ابتدا تقلید کنم.

از زبان بدن، آداب و رسوم و منش یک فرد محترم تقلید کنید. به عنوان مثال، قدم های یک فرد با اعتماد به نفس مطمئن و محکم است. آنها معمولاً در مقابل شخص تعیین شده ایستاده اند تا دیگران بتوانند آنها را از تمام طول و از هر طرف ببینند. این لاف زدن نیست این افراد از تماشا کردن لذت می برند. این افراد اغلب پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز می کنند و انگشتان پا را به سمت جلو می گیرند تا حالت پایدارتری داشته باشند.

تکیه دادن به صندلی یا دست زدن به میز نیز از نشانه های این افراد است. انگشتانشان را طوری روی میز گذاشتند که انگار میز و صندلی زیرشان است. خیلی محکم و صاف می نشینند، انگار یکی می خواهد صندلی را از پایین بگیرد. آنها مراقب محل نشستن خود هستند و از محیط اطراف خود آگاه هستند (از زبان بدن پویا توسط Wadey)

متن زیر زبان بدن در گفتار است که می تواند به شما در سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی کمک کند.

زبان بدن در گفتار

به زمین یا آسمان نگاه نکنید (تماس چشمی معنادار برقرار کنید).

با موهایت بازی نکن

به یک پا تکیه نکنید

با انگشت به سمت هیچ کس و هیچ چیز نرو.

دست خود را به سینه خود نگیرید.

پاهای خود را روی هم نگذارید

بدن خود را به پهلو نچرخانید.

پاهای خود را روی هم نزنید.

به مخاطب پشت نکنید.

به یاد داشته باشید که نمی توانید همه تکنیک ها را یکجا یاد بگیرید.

شما باید زمان بگذارید، تمرین کنید و همیشه سعی کنید راهی برای بهبود مهارت های خود بیابید.

به عنوان مثال، می‌توانید در حین تمرین گفتار خود را روی ویدیو ضبط کنید. سپس آن را چند بار با صدای خاموش تماشا کنید و کاملاً روی زبان بدن خود تمرکز کنید.

تمرین بیانی هفتم: قصه گویی

دو سه سال پیش، وقتی برای اولین بار دوره توسعه حرفه ای را گذراندم (که در یک دانشگاه بود، حدود دویست نفر بودند)، جا برای تمرین صحبت کردن وجود داشت. تصمیم گرفتم به سن بروم و سخنرانی ام را تمرین کنم. نگذارید چشمانتان روز بد را ببیند. خیلی ترسیده بودم و استرس داشتم که قلبم تند می زد، دستام عرق می کرد، قلبم تند می زد. گفتم میرم هر چی شد…

رفتم برای سنم نه برای سنم? ? با اینکه برگشتم نتونستم ول کنم دوباره رفتم. از نو. این موضوع چندین بار معطل ماند تا اینکه رفتم و صحبت کردم. بعد از آن ترسم فروکش کرد و به طرز عجیبی احساس اعتماد به نفس کردم. این داستان واقعی من بود

قصه گویی یکی از مهم ترین پارامترهایی است که در دوره فن بیان زهرا شیراحمدی باید به آن توجه کرد، حس صمیمیت و رابطه را در مخاطب ایجاد می کند. توصیه من این است که از داستان شخصی خود در ارتباط با موضوع سخنرانی استفاده کنید. فهرستی از داستان های شخصی را از قبل آماده کنید و هر داستان جالبی که برای شما اتفاق افتاده را به لیست داستان ها اضافه کنید. بنابراین، یکی از مهم ترین موارد برای تمرین واژگان، به خاطر سپردن داستان های مرتبط با کلمه پیش روی خود در مکان های مختلف است.