معمولا اولین سوالی که با شنیدن زبان بدن به ذهن خطور می کند این است که زبان بدن چیست و برای چیست؟ احتمالاً پس از پاسخ به این سؤالات به این فکر می کنید که چرا باید از تکنیک های زبان بدن آگاه باشیم و چگونه از این مهارت ها به درستی استفاده کنیم؟ در این مقاله با تعریف زبان بدن آشنا می شوید و پاسخ سوالات خود را پیدا می کنید. با ما بمان.

زبان بدن چیست؟

اصطلاح «زبان بدن» به همه وسایل ارتباط غیرکلامی اطلاق می شود و شامل حالات چهره، زبان بدن و سایر حرکات می شود. غیرکلامی به هر پیامی اطلاق می شود که مردم بدون کلام ارسال می کنند.

زبان بدن اغلب با ارتباطات کلامی ترکیب می شود تا به طور واضح و موثر ارتباط برقرار کند. در بسیاری از موارد، زبان بدن یکی از مهم ترین عوامل ارتباطی است. اکنون می دانیم که زبان بدن چیست. همچنین باید یاد بگیریم که چگونه از زبان بدن استفاده کنیم.

انواع خاصی از تکنیک های زبان بدن عبارتند از:

حالات چهره مانند لبخند زدن، اخم کردن یا چرخاندن چشمان خود؛

حرکات دست مانند تکان دادن، حرکت برای نزدیک شدن به کسی یا شمارش.

موقعیت هایی مانند صاف نشستن یا تکیه دادن به کسی.

انواع دیگر علائم مانند تشویق، تشویق، دست دادن.

چرا زبان بدن هویت ما را شکل می دهد؟

پس از یادگیری زبان بدن، در مورد تأثیر آن بر دیدگاه دیگران صحبت خواهیم کرد، اما گاهی اوقات دیدگاه ما را نسبت به خودمان نیز تغییر می دهد. امی کادی، روانشناس اجتماعی، نشان داده است که حرکات اقتدار (به جای اعتماد به نفس، حتی زمانی که احساس اعتماد به نفس نداریم) می تواند تأثیرات بسیار متفاوتی بر روحیه و شانس ما در زندگی داشته باشد.

گام دوم: مهربان باشید

قدم بعدی در تکنیک های زبان بدن همدلی است. یکی از بهترین راه‌ها برای درک حرکات شخص دیگر، تلاش برای درک نگرش آنها است. با نگاه کردن به شخصیت یا ویژگی‌های یک فرد، می‌توانید بهتر متوجه شوید که زبان بدن او چه چیزی را با هم در ارتباط است.

مرحله سوم: خودآگاهی

پس از دانستن زبان بدن و آشنایی با 2 تکنیک آن، به مرحله سوم یعنی خودآگاهی می رویم. گام دیگر در جهت بهبود تکنیک زبان بدن این است که از پیام های غیرکلامی خود آگاه شوید. شما ممکن است در درک نشانه‌های غیرکلامی دیگران متخصص باشید، اما اگر تکنیک‌های زبان بدن را ندانید، نمی‌توانید با پتانسیل کامل خود ارتباط برقرار کنید. آگاهی از تکنیک های زبان بدن به معنای کنترل نحوه تعامل فیزیکی با دیگران و همچنین کنترل حالات صورت و بدن است. با برقراری ارتباط غیرکلامی، می توانید توانایی نشان دادن علاقه، تعامل و حرفه ای بودن را از طریق استفاده از زبان بدن ایجاد کنید.

تکنیک های زبان بدن را می توان آموخت: تکنیک های زیادی وجود دارد که می تواند به شما در درک ارتباطات غیرکلامی و استفاده از آن در محل کار کمک کند. شما می توانید از این روش ها برای کسب سود در کسب و کار خود استفاده کنید.

روی ایجاد رابطه تمرکز کنید: وقتی با کسی ملاقات می کنید، چه برای اولین بار باشد یا نه، برای موفقیت باید رابطه برقرار کنید. لبخند ابتدایی ترین راه برای شناخت خود است. بهترین و ساده ترین راه برای برقراری ارتباط، لبخند زدن است.

خودتان را توسعه دهید: اگر مدیر یا مدیر شرکت خود هستید، باید بتوانید با کارمندان خود اعتماد ایجاد کنید و در ارتباطات تجاری خود محکم باشید. حفظ اعتماد برای جلب احترام و اعتماد کارکنان و همچنین رعایت الگوهای زبان بدن و تشویق لبخند مهم است.

برداشت ها به صورت سیال، جهانی و پراکنده به دست می آیند. هنگامی که صحبت می کنید، اغلب فعال هستید و با حرکات بدن بر کلمات خود تأکید می کنید. با این حال، بسیاری از حرفه ای ها در دام گوش دادن افتاده اند و به نظر می رسد که تعامل ندارند.

مدیریت شرایط سخت: هر کارمندی باید با موقعیت های سخت و درگیری های مختلف روبرو شود. اما برای رهبران، نحوه حل این تعارضات برای موفقیت یک تیم بسیار مهم است.

برای تنظیم حرکات بدن برای نشان دادن علاقه، موارد زیر را انجام دهید:

سر و بدن خود را به سمت شخص بچرخانید.

حفظ تماس چشمی؛

گاهی پیش رفتن؛

سرش را با اطمینان تکان داد.

هنگامی که مفاهیم زبان بدن را درک کردید، باید در مورد راه های آن در محل کار بدانید و زبان بدن می تواند پیام های مختلفی را در محل کار ارسال کند. نحوه عمل و رفتار شما در زمانی که در اطراف همکاران یا مدیران خود هستید، نشانه های غیرکلامی زیادی را ارسال می کند. این نشانه های غیرکلامی در ارتباطات خصوصی و عمومی استفاده می شود و عامل مهمی در درک مثبت و منفی دیگران از یکدیگر است. در اولین دیدارها، تکنیک زبان بدن همیشه یک عامل ضروری برای اثربخشی است.

برای بهبود درک سیگنال ها و خواندن زبان بدن در محل کار، به یاد داشته باشید که پس زمینه بخش مهمی از تفسیر این سیگنال ها است. اعمال معین بسته به موقعیت ها و افراد مختلف می توانند معانی مختلفی داشته باشند به عنوان مثال، یک دست روی سینه می تواند نشانه ای از ناامیدی یا نارضایتی باشد با این حال، برای برخی نشانه اعتماد به نفس یا نگرش است

نحوه تفسیر زبان بدن و درک تکنیک های زبان بدن در محل کار می تواند بر بهره وری و ارتباطات کل تیم تأثیر بگذارد. اگر بتوانید زبان بدن را به درستی تفسیر کنید، مهارت های خود را به عنوان یک ارتباط دهنده حرفه ای افزایش خواهید داد. در زیر لیستی تهیه کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند بفهمید چگونه می‌توانید زبان بدن خود را در محل کار بهبود بخشید و به شما کمک می‌کند تا حرفه خود را به طور مؤثرتری توسعه دهید.

1. بلند و صاف بایستید

قد یا ظاهر شما یکی از مهم ترین راه های زبان بدن برای انتقال قدرت و اعتماد به نفس در محل کار، به خصوص در گروه های کوچک است. در واقع، حتی اگر شما کوتاه‌تر از سایرین در این دسته باشید، باز هم می‌توانید قد بلندی داشته باشید و خود را نشان دهید.

هر زمان که مشغول به کار هستید، مطمئن شوید که وضعیت بدن شما صاف و قوی است. یعنی پشت خود را صاف کنید، چانه خود را بلند کنید و سر خود را بالا بگیرید. این تکنیک زبان بدن زهرا شیراحمدی به شما این امکان را می دهد که اعتماد به نفس بالایی در محل کار نشان دهید.

2. با زبان بدن خود ناحیه اطراف را کنترل کنید

گاهی اوقات می توانید قد خود را به افرادی که ایستاده اند نشان دهید. با این زبان بدن ایده شناخت محیط اطراف را به وضوح به خاطر خواهید آورد که نشان دهنده اعتماد به نفس بالای شماست.

حرکت در اطراف را فراموش نکنید. به عنوان مثال، استندآپ کمدین هایی که به آرامی روی صحنه راه می روند تا جذابیت و بهترین عملکرد خود را نشان دهند. همچنین با این کار حس سطح و محیط را ایجاد می کنند. وقتی پشت میزتان نشسته اید می توانید از این ایده استفاده کنید. آغوش خود را باز کنید و حضور فیزیکی خود را بیشتر نشان دهید.

3. آرام صحبت کنید

اگرچه این بخش از نظر فنی به اندازه بخش کلامی زبان بدن سازماندهی نشده است، اما بخش مهمی از شخصیت کلی شما است. قبل از سخنرانی در یک جلسه مهم یا بحث در مورد بررسی با رئیس خود، چند تمرین صوتی انجام دهید تا به سطحی که می خواهید برسید و از سطح مناسب منحرف نشوید.

در واقع بسیاری از بازیگران از این روش در اجراها استفاده می کنند. نمونه بارز آن متیو مک‌کانهی است که صدای صفر منحصربه‌فرد او یکی از نمادین‌ترین صحنه‌های فیلم گرگ وال استریت در سال ۲۰۱۴ را خلق کرد.

4. به قدرت نچسبید

45 میلیون روانشناس اجتماعی امی کادی در TED صحبت می کند که چگونه تنها ایستادن در یک مکان به مدت دو دقیقه قبل از یک جلسه کاری مهم باعث افزایش سطح انرژی و تستوسترون شما می شود. به یاد داشته باشید که "ژست های قدرت" به تنهایی راه را برای موفقیت تجاری هموار نمی کند. با این حال، 11 مطالعه مستقل که همگی در سال 2017 منتشر شده اند، نشان می دهند که این مطالعه کاملاً نادرست و گمراه کننده است.

جوزف سزاریو، روانشناس و یکی از نویسندگان تحقیق جدید، استدلال می کند که اعتماد به نفس واقعی از چیز ساده تری ناشی می شود: خوب بودن در کار. در هر صورت، بازی شما را برنده خواهد کرد. اما وقتی شما سوژه هستید، نشان دادن قدرت در زبان بدن برای شما بسیار آسان تر خواهد بود.

5. تماس چشمی را حفظ کنید

پس از آشنایی با 4 کاربرد زبان، به تماس چشمی و تاثیر آن می پردازیم، به خصوص مثال خوب زبان بدن، تماس چشمی است. نگاه کردن به چشمان مخاطب یک نشانه اجتماعی است که نشان می دهد آیا فرد دروغ می گوید، ناراضی است یا بی اعتماد است.

البته نگاه کردن به چشمان دیگران نیز بی ادبانه تلقی می شود و حتی می تواند حواس پرت کننده باشد. جالب است که به چشمان همکاران و رئیس خود نگاه کنید و از دیدگاه آنها نتیجه مثبت و مثبتی به همراه خواهد داشت.

6. از حرکات دست در زبان بدن خود استفاده کنید

از حرکات دست در زبان بدن - زبان بدن استفاده کنید

اکنون که متوجه شدید زبان بدن چیست، باید به حرکات دست خود توجه کنید. ارائه یک سخنرانی یا سخنرانی در مقابل مدیران ارشد می تواند باعث ایجاد اضطراب و نگرانی شود. اما با وجود این، فرصت خوبی برای نشان دادن خود و توانایی هایتان است و شما را به چالش می کشد و شما را از مخاطبان متمایز می کند.

به جای اینکه ثابت و خالی بایستید، از آن برای تأکید بر نکات اصلی و موضوع خود تا حد امکان استفاده کنید. سیاستمدارانی مانند باراک اوباما، آنگلا مرکل و ولادیمیر پوتین در استفاده از این روش متخصص هستند. بنابراین، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها، می توانید ویدیوهای آنها را در YouTube نیز تماشا کنید.

7. از حرکات عصبی در زبان بدن خودداری کنید

اگر مدام به پاهایتان ضربه می زنید، موهایتان را می چرخانید یا نوک خودکارتان را جلوی دیگران گاز می گیرید، زبان بدن و حرکات عصبی را در اسرع وقت متوقف کنید. علاوه بر این که این اقدامات می تواند همکاران شما را دیوانه کند، این تصور را در ذهن آنها ایجاد می کند که شما فردی عصبی هستید.

گاهی اوقات ممکن است متوجه نباشید که دارید این کارها را انجام می دهید. بنابراین سعی کنید مراقب حرکات خود باشید و برای جلوگیری از این بیماری های هولناک اقدامات پیشگیرانه انجام دهید. به عنوان مثال، اگر نمی توانید ناخن جویدن را متوقف کنید، از لاک پاک کن استفاده کنید تا طعم ناخن هایتان تلخ شود، اگر مدام پاهایتان را روی زمین می کوبند، سعی کنید آن را عوض کنید. به علاوه، اگر هیچ چیز دیگری نباشد، همکارانتان را خوشحال خواهید کرد.

8. از زبان بدن خود برای لبخند زدن استفاده کنید

لبخند یک خلع سلاح ذاتی است که شما در اختیار دارید و مردم به طور طبیعی برنامه ریزی شده اند تا به آن پاسخ مثبت دهند. با لبخند زدن به همه، از جمله رئیس، همکاران، پذیرایی، نظافتچی و مشتریان، روحیه مثبت تری برای خود ایجاد می کنید. همچنین با این زبان بدن رفتار شما بیشتر در محل کار شما منعکس خواهد شد.

این تکنیک زبان بدن، علاوه بر اینکه شما را دوستانه‌تر و معتبرتر نشان می‌دهد، به همکارانتان این امکان را می‌دهد که شما را فردی شادتر تصور کنند و ببینند. این می تواند به روسای شما نشان دهد که از بودن در شرکت لذت می برید و به کاری که انجام می دهید افتخار می کنید. حتی وقتی تحت فشار ضرب الاجل و کار هستید، هرگز لبخند را فراموش نکنید.

9. دست خوبی داشته باشید

دست دادن که در عربی به «تکان دادن» معروف است، یکی از رایج ترین و اساسی ترین انواع تکنیک های زبان بدن در جامعه روزمره در سراسر جهان است. اما تداوم و ماندگاری این مرحله که برای ما نیز ارزش زیادی دارد، به این دلیل است که می تواند همه چیز را در مورد شخص و طرف مقابل نشان دهد. همانطور که دونالد ترامپ همیشه مستعد انجام آن است.

آنچه تصور می شود معنای واقعی صلوات و صلوات است، موضوع بحث های بسیاری است; اما آنچه کاملاً واضح است این است که هیچ کس (و منظورم هیچکس) از دست دادن لذت نمی برد. البته این بدان معنا نیست که شما باید خیلی محکم دست بدهید، اما کمی محکم، محترمانه و نه خیلی طولانی، در پاسخ به طرف مقابل، قطعاً مودبانه و محترمانه است.

به خاطر داشته باشید که بعید است که هر روز نیاز به دست دادن با همکاران و رئیس خود داشته باشید، اما در اولین جلسه این اتفاق می افتد. بنابراین از این فرصت استفاده کنید و اولین تاثیر خوبی را روی طرف مقابل بگذارید.

10. صورت خود را تمیز نگه دارید

اگر با اصطلاح "حالت چهره ناخودآگاه" آشنا باشید، می توانید درک کنید که ما همیشه از حالات چهره ای که دریافت می کنیم آگاه نیستیم. این زبان بدن به خصوص در محل کار تاثیر منفی دارد. چنین جزئیاتی به راحتی در آنجا یافت می شود.

تظاهر به اینکه به نوشتن اخبار خسته کننده علاقه دارید قطعا در آینده به شما کمک خواهد کرد. اما مطمئناً کارشناسان می توانند با این کار کنار بیایند. در این زمینه ترامپ و مرکل نیز نمونه های خوبی هستند. زیرا با این حالات چهره تاثیر خوبی روی مخاطب می گذارند.

به عنوان مثال، ترامپ برای ابراز ناباوری یا مخالفت خود با مخالفان از اغراق استفاده می کند. در چنین مواردی استفاده از مفهوم «نرون های آینه ای» همین شبهه را در ذهن مخاطب ایجاد می کند; از سوی دیگر، عدم واکنش احساسی مرکل در مواجهه با توهین های منتقدان و مخالفانش می تواند تعادل و سردرگمی آنها را بر هم بزند.

تصور کنید که این روش در حین مذاکرات یا در جلسات به خصوص داغ و مهم مورد استفاده قرار گیرد. زیرا یک بالا بردن ساده ابرو یا یک نگاه می تواند ارتباط برقرار کند و تاثیر زیادی داشته باشد

11. سر خود را زیاد تکان ندهید

سر خود را زیاد تکان ندهید - زبان بدن

وقتی کسی چیزی را برای شما توضیح می دهد، معمول است که سر خود را به نشانه درک یا تایید تکان دهید. این زبان بدن طبیعی است، اما اگر مکرراً سرتان را تکان دهید و بارها و بارها بگویید «بله» یا «وای»، نه تنها به طرز باورنکردنی حواس‌تان را پرت می‌کند، بلکه به طرف مقابل نشان می‌دهد که هم صبور و هم بی‌صبر هستید. مال شماست؟

برای رویارویی با این مشکل، باید کمی خودکنترلی داشته باشید. به عنوان مثال، زمانی که طرف مقابل در حال صحبت کردن است، منتظر بمانید تا صحبتش تمام شود یا حداقل یک جمله قبل از پاسخ دادن، یا سرتان را به آرامی و به طور منظم تکان دهید، به گونه ای که نشان دهنده تایید حرف های طرف مقابل باشد یا به طور خلاصه وقتی نقطه خاصی می آورند همین.

12. با غرور قدم بردارید

اگر می خواهید اعتماد به نفس خود را نشان دهید، پیاده روی شما باید با کمی تکبر همراه باشد. این سطح آگاهی به همان اندازه که در خیابان موثر است در دفتر کار نیز موثر است. کلاس زبان بدن زهرا شیراحمدی

هر روز صبح که با افتخار وارد دفتر خود می شوید چندین بار "صبح بخیر" می گویید و با عجله به سمت دفتر خود می روید یا در اطراف دفتر قدم می زنید و به همه نشان می دهید که مؤدبانه وارد دفتر شده اید؟

مطمئناً، هیچ کس نمی‌خواهد در هنگام عبور از کنار دفتر کار، ژست تک تیرانداز یا کابوی را در نظر بگیرد یا به رئیس خود چشمک بزند، اما مهم است که به زبان بدن خود اطلاع دهید که حتی برای انجام سخت‌ترین کارها آماده هستید. مردم به شما اعتماد دارند و وقار و تعادل را در شما می بینند. پس آنچه در کیف داری به من نشان بده.

13. همیشه توجه کامل خود را به طرف مقابل معطوف کنید

اساساً این بحث به یک موضوع "حسن نیت" ختم می شود. وقتی کسی با شما صحبت می کند، وسوسه نشوید که پیام متنی دریافتی یا ایمیلی که روی صفحه نمایش شما ظاهر می شود را بخوانید. حتی اگر بهترین و سریع ترین کارمند دنیا باشید، باز هم بی احترامی و بی ادبی محسوب می شود. همچنین، مردم حرکت شما را به خوبی به یاد نمی آورند.

همیشه توجه کامل خود را از طریق زبان بدن خود نشان دهید و با زاویه نشستن رو به گوینده توجه کامل خود را نشان دهید. سر خود را روی دستان خود قرار ندهید و خم نشوید. صاف بنشینید و به جلو خم شوید انگار که در حال مصاحبه هستید.