افراد مبتلا به این نوع فوبیا همیشه در جستجوی حفاظت از طوفان و یافتن پناهگاهها هستند. از جمله حالتهای سرشتی که امکان دارذ در ابتلا و یا تداوم علایم اختلال فوبیای خاص نقش داشته باشند می توان به وجود حالت سرشتی عاطفه ی منفی (عصبی گرایی ) و حالت سرشتی بازداری رفتاری اشاره نمود. این امکان وجود دارد که شما با بیش از یک فوبیا سروکار داشته باشید، که این شرایط میتواند مقابله با اتوفوبیا را چالشبرانگیزتر کند. فوبیا ترس مستمر، بیش از حد، غیرواقعی از یک شی، شخص، حیوان، فعالیت یا موقعیت است. در برخی موارد، افراد در یک زمان واحد، بیش از یک فوبیا دارند. انواع بسیار مختلفی از این بیماری وجود دارد و اغلب آنها علائمی دارند که شباهت زیادی به بسیاری از حالتهای طبیعی و بیخطر بدن دارد. برای برخی افراد، اضطراب ناشی از فوبیا آنقدر شدید است که بیمار مجبور میشود زمان و انرژی زیادی را صرف مقابله با محرک ها کند. فوبیا شب: فوبیاهای زیادی وجود دارد که به عنوان ریشه در کودکی و بچگی بسیاری از افراد به حساب می آید که ممکن است با روند رو به رشد و درمان نشدن آن ها روی افراد باقی مانده باشد. مواجههدرمانی آن دسته از رفتارهای اجتنابی را درمان میکند که در طول زمان ایجاد شده است.

که می تواند تمامی واکنش های فرد را تحت تاثیر قرار دهد و عملکرد حرکتی او را دچار اختلال جدی نماید. قرار گرفتن در معرض یک شیء یا موقعیت، یک واکنش فوری ایجاد میکند و باعث میشود که فرد اضطراب شدید (عصبی بودن) را تحمل کند یا به طور کامل از شیء یا موقعیت اجتناب کند. این مواجهه به دو صورت انجام می شود که اولی به شکل تدریجی و دیگری به صورت کامل می باشد. در ان ال پی باور بر این است که ترس یک نوع یادگیری منفی است. نیاز به حضور آدمها از فردی به فرد دیگر متفاوت است. هدف از این نوع درمان این است که وارد حالت خلسه شده و از طریق ورود به ناخوداگاه درمان صورت گیرد تا نحوه نگرش در فرد تغییر کند. در بیشتر موارد، رواندرمانی به تنهایی در درمان اتوفوبیا یا ترس از تنهایی موفق است. افراد مبتلا به فوبیای خاص مانند اتوفوبیا اغلب با رواندرمانی درمان میشوند. بله. درمان فوبیا با نوروفیدبک مغز را آموزش میدهد تا به محرکهای فوبیا واکنش منطقی و آرامتری نشان دهد؛ تا از بروز اختلال در زندگی و روابط فرد جلوگیری کند و منجر به درمان قطعی فوبیا شود.

در واقع نوروفیدبک توانایی این را دارد که به مغز شخص آموزش دهد، تا در مواجهه با محرکهای فوبیا واکنش آرامی نشان دهد، تا فرد بتواند زندگی سالم و عادی داشته باشد. برای تشخیص اتوفوبیا، ترس از تنها ماندن آنقدر اضطراب در فرد ایجاد میکند که در انجام کارهای عادی و روزمرهی او هم اختلال ایجاد میکند. احساس تنهایی به همهی احساسات منفی اطلاق میشود که زمانی ایجاد میشود که فرد احساس کند تعاملات اجتماعی یا ارتباطهای معنادار بسیار کمی دارد. در نهایت اگر احساس میکنید که ترس کودک شما از تنهایی بسیار بیشتر از حد معمول است، حتما به مشاور مراجعه کنید. این عمل بخاطر آن انجام میشود که اولا میزان ترس شما قبل و بعد از انجام تمرین معلوم شود و دوما اگر میزان این ترس از حد مجاز بیشتر بود، مربی شما از انکرینگ یا شرطی سازی در حین تمرین استفاده کند تا جلوی حمله های عصبی و تشنج را بگیرد. این ترس غیر منطقی، در هر فرد می تواند متفاوت باشد و میزان متغیری نیز داشته باشد. آرامبخشها: آرامبخشهای بنزودیازپین میتوانند با به حداقل رساندن میزان اضطرابی که احساس میکنید به آرامش شما کمک کنند. برخلاف اختلالات اضطرابی عمومی، فوبیا معمولا به یک چیز خاص مرتبط است.

افرادی که مشکلات سلامتی مزمن دارند ممکن است ترس از این داشته باشند که در یک محیط عمومی دچار موقعیت اورژانسی شده و نتوانند کمک لازم را دریافت کنند. ترس از مکان (Agoraphobia): در حدود ۱٫۸ میلیون جوان ۱۸ ساله در آمریکا از قرار گیری در اماکنی که فرار کردن از آن مشکل باشد هراس دارند. برخی دیگر از مسافران هم نگران موضوعاتی چون هواپیماربایی هستند یا اینکه ترس آنها به این خاطر است که شخص دیگری کنترل هواپیما را بر عهده دارند. در روش درمانی CBT، درمانگر، شما را در معرض فوبیا قرار میدهد و از تکنیکهای دیگری هم استفاده خواهند کرد که به شما کمک میکند یاد بگیرید چگونه با تنهایی به شیوهای سازندهتر مقابله کنید و با آن کنار بیایید. در این شرایط، افراد حتی زمانی که با دیگران هستند احساس تنهایی میکنند. برخی از افراد میترسند بدون شخص خاصی یا گاهی بدون حضور هر شخصی در مجاورت خود، تنها بمانند. برخی از افراد مبتلا به اتوفوبیا احساس میکنند که باید در یک اتاق با شخص دیگری حضور داشته باشند اما برای برخی دیگر، همین که کسی داخل خانه یا ساختمان حضور داشته باشد کافی است. سفر با هواپیما یک تصمیم شخصی است و کسی ما را مجبور به این کار نمیکند؛ اما اگر برخی از شماها مصمم هستید که نگذارید این موضوع زندگیتان را مختل کند، با علی بابا همراه شوید تا به بررسی علل و راههای غلبه بر ترس از پرواز بپردازیم.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد بهترین روانشناس لطفا از سایت ما دیدن کنید.